1. به برنامه «تنظیمات» در دستگاه Android خود بروید.
  2. به پایین پیمایش کنید و روی گزینه “System” ضربه بزنید.
  3. بسته به دستگاهتان، روی «پیشرفته» یا «تنظیمات اضافی» ضربه بزنید.
  4. منوی “Reset” یا “Reset options” را جستجو کرده و روی آن ضربه بزنید.
  5. گزینه «بازنشانی Wi-Fi، تلفن همراه و بلوتوث» را انتخاب کنید.
  6. ممکن است برای اهداف امنیتی از شما خواسته شود که پین ​​یا قفل الگوی دستگاه خود را وارد کنید.
  7. با ضربه زدن روی “تنظیم مجدد تنظیمات” یا گزینه ای مشابه، اقدام را تایید کنید.
  8. منتظر بمانید تا دستگاه شما تنظیمات شبکه را بازنشانی کند. ممکن است چند لحظه طول بکشد.
  9. پس از تکمیل فرآیند، دستگاه شما به طور خودکار راه اندازی مجدد می شود.
  10. پس از راه اندازی مجدد، به برنامه “تنظیمات” برگردید.
  11. روی “Wi-Fi” ضربه بزنید و با انتخاب شبکه Wi-Fi خود از لیست شبکه های موجود، دوباره به آن متصل شوید.
  12. در صورت لزوم، رمز عبور Wi-Fi را وارد کنید و اکنون باید متصل باشید.

19 نکته برای بهینه سازی تنظیمات شبکه در Android:

بهره وری-بهینه سازی

  1. نرم افزار دستگاه خود را به روز نگه دارید: به طور منظم نرم افزار دستگاه Android خود را به روز کنید تا مطمئن شوید که آخرین رفع اشکال و بهینه سازی های مربوط به اتصال شبکه را دارید.
  2. دستگاه خود را راه‌اندازی مجدد کنید: راه‌اندازی مجدد دستگاه Android می‌تواند به حل مشکلات موقت شبکه و تازه کردن اتصال آن به شبکه‌ها کمک کند.
  3. شبکه‌های Wi-Fi را فراموش کرده و مجدداً به آن وصل شوید: اگر با یک شبکه Wi-Fi خاص مشکل اتصال دارید، سعی کنید آن را از تنظیمات دستگاه خود فراموش کرده و سپس دوباره به آن وصل شوید.
  4. غیرفعال کردن Wi-Fi در صورت عدم استفاده: اگر به طور فعال از Wi-Fi استفاده نمی کنید، آن را خاموش کنید زیرا گاهی اوقات می‌تواند در عملکرد شبکه تلفن همراه اختلال ایجاد کند.
  5. استفاده از سیگنال Wi-Fi قوی: اطمینان حاصل کنید که برای عملکرد بهینه در محدوده سیگنال Wi-Fi پایدار و قوی قرار دارید.
  6. جلوگیری از ازدحام شبکه: در مناطق شلوغ با شبکه‌های Wi-Fi زیاد، سعی کنید به کانال‌های کم‌تراکم تغییر دهید یا در صورت وجود از باند 5 گیگاهرتز استفاده کنید.
  7. غیرفعال کردن اسکن Wi-Fi: برخی از دستگاه های Android گزینه ای برای اسکن شبکه های Wi-Fi حتی زمانی که Wi-Fi خاموش است، دارند. غیرفعال کردن این ویژگی می‌تواند باعث صرفه جویی در باتری و بهبود عملکرد شبکه شود.
  8. استفاده از آدرس IP ثابت: اگر اغلب به یک شبکه خاص متصل می شوید، اختصاص یک آدرس IP ثابت به دستگاه شما می‌تواند ثبات و سرعت شبکه را بهبود بخشد.
  9. پاک کردن حافظه پنهان و داده‌های برنامه‌های مرتبط با شبکه: در بخش «برنامه‌ها» یا «مدیر برنامه» تنظیمات دستگاهتان، حافظه پنهان و داده‌های برنامه‌هایی مانند Wi-Fi، بلوتوث و داده‌های تلفن همراه را پاک کنید تا هرگونه احتمالی برطرف شود. مسائل.
  10. غیرفعال کردن داده‌های پس‌زمینه برای برنامه‌های خاص: محدود کردن استفاده از داده پس‌زمینه برای برخی برنامه‌ها می‌تواند به اولویت‌بندی منابع شبکه برای کارهای مهم‌تر کمک کند.
  11. فعال کردن حالت هواپیما و غیرفعال کردن آن: حالت هواپیما را روشن و خاموش کنید تا اتصالات شبکه دستگاه خود را بازنشانی کنید و احتمالاً مشکلات اتصال را حل کنید.
  12. استفاده از VPN (شبکه خصوصی مجازی): یک VPN می‌تواند به ایمن کردن اتصال اینترنت شما و بهبود حریم خصوصی کمک کند و در عین حال به طور بالقوه محدودیت های شبکه خاصی را دور بزند.
  13. تنظیمات خواب Wi-Fi را تنظیم کنید: برخی از دستگاه های Android گزینه ای برای بهینه سازی رفتار خواب Wi-Fi دارند. مطمئن شوید تنظیم شده است که Wi-Fi را در حین خواب برای دسترسی بدون وقفه به شبکه متصل نگه دارد.
  14. غیرفعال کردن داده تلفن همراه هنگام اتصال به Wi-Fi: برای حفظ عمر باتری و جلوگیری از تداخل احتمالی، داده های تلفن همراه را هنگامی که به یک شبکه Wi-Fi قابل اعتماد متصل هستید خاموش کنید.
  15. برنامه‌های سرکش یا بدافزار را بررسی کنید: برنامه‌های مخرب یا ضعیف گاهی اوقات می‌توانند در اتصال شبکه اختلال ایجاد کنند. با استفاده از نرم افزار آنتی ویروس معتبر، دستگاه خود را به طور مرتب برای بدافزار اسکن کنید.
  16. تنظیم مجدد تنظیمات برگزیده برنامه: اگر دائماً با مشکلات شبکه مواجه هستید، بازنشانی تنظیمات برگزیده برنامه در تنظیمات دستگاه شما می‌تواند به بازیابی مجوزها و تنظیمات پیش‌فرض برای همه برنامه‌ها کمک کند.
  17. تنظیمات DNS را بررسی کنید: اگر دسترسی به اینترنت کند یا نامطمئن دارید، تنظیمات DNS دستگاه خود را به یک ارائه دهنده DNS قابل اعتمادتر تغییر دهید.
  18. بازنشانی به تنظیمات کارخانه به‌عنوان آخرین راه‌حل: اگر همه چیز شکست خورد و تمام مراحل عیب‌یابی را تمام کرده‌اید، انجام بازنشانی کارخانه‌ای در دستگاه Android شما اغلب می‌تواند مشکلات شبکه مداوم را حل کند. با این حال، توجه داشته باشید که با این کار تمام داده‌های موجود در دستگاه شما پاک می‌شود، بنابراین مطمئن شوید که قبلاً از اطلاعات مهم نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید.
  19. با ارائه‌دهنده شبکه خود تماس بگیرید: اگر با مشکلات مداوم شبکه مواجه هستید که از طریق تنظیمات دستگاه قابل حل نیست، برای راهنمایی بیشتر با ارائه‌دهنده شبکه خود تماس بگیرید.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...